Ledig stilling:

Seniorrådgiver sikkerhetsgraderte anskaffelser

Søknadsfrist: 25.08.24

Informasjon om stillingen:

Stillingstype: Fast

Arbeidssted: Majorstua og Jaren, Norge

Søknadsfrist: 25.08.24

Om arbeidsgiver:

Politiets fellestjenester (PFT) er et nasjonalt kompetanse- og servicesenter som utruster norsk politi med nødvendige verktøy for å forebygge og bekjempe kriminalitet. Vår omfattende portefølje av tjenester spenner over områder som materiell og logistikk, eiendom, anskaffelser og juridiske tjenester, lønn, regnskap og kommunikasjon. Gjennom standardiseringer, effektivisering og innovative løsninger er PFT en pådriver for utviklingen av et enhetlig, moderne og fremtidsrettet politi. Vi har rundt 500 medarbeidere over hele landet, med de største fagmiljøene samlet i Oslo, i Gran kommune på Hadeland og i Kristiansund. Slik bidrar PFT til at politiet er rustet til å møte morgendagens kriminalitetsutfordringer.

Kontakt:

Navn: Lars Arnstein Grime

Tittel: None

Tlf./E-post: 61 31 80 00

Har du ønske om å jobbe med sikkerhetsgraderte anskaffelser i politiet?

Vi søker person med interesse og kunnskap innen industrisikkerhet og sikkerhetsgraderte anskaffelser.

Seksjon for plan og anskaffelsestøtte har behov for en omgjengelig, engasjert og faglig dyktig medarbeider. Vi søker deg som vil være en del av et stort anskaffelsesmiljø, der seksjon for plan og anskaffelsestøtte utøver støttefunksjoner til tre hovedkategorier. Vi er et godt team, både faglig og sosialt, bestående av 5 personer som jobber med analyse, miljø, samfunnsansvar og bærekraft, sikkerhet og verktøystøtte til offentlige anskaffelser.

Vi har etablert gode prosesser som gjør at vi kan jobbe strukturert og effektivt, og fokuserer på hvordan anskaffelser kan bidra til å løse politiets kjerneoppgaver og samfunnsoppdrag på en god måte.

Vi utvider kapasiteten og søker en sikkerhetsrådgiver som brenner for å bidra til ytterligere profesjonalisering av politiets anskaffelser innen sikkerhetsfaget. Du må være faglig dyktig, strukturert, målrettet, proaktiv og ha høy arbeidskapasitet. Som sikkerhetsrådgiver hos oss vil du jobbe dedikert med sikkerhetsgraderte anskaffelser for hele politiet i tett samarbeid med andre fagressurser internt i PFT, distrikter, særorgan, leverandører og aktuelle samarbeidspartnere.

I tillegg til det faglige er det viktig for oss med et godt og sosialt arbeidsmiljø. Vi ønsker å bygge videre på en seksjon med hyggelige, faglige dyktige og engasjerte medarbeidere med stor takhøyde og ønske om å spille hverandre gode.

Seksjonen vår tilhører avdeling for Anskaffelser som er underlagt Politiets fellestjenester. Avdelingen består av ca. 40 svært kompetente medarbeidere og er delt inn i seksjonene politispesifikt, IT, eiendom og administrative anskaffelser, i tillegg til seksjon for plan og anskaffelsestøtte. Vi har et totalansvar for alle anskaffelser i politiet, vi kjøper inn for ca. 3,5 MRD årlig, samt har en avtaleportefølje på ca. 900 kontrakter.

Arbeidssted vil være delt mellom Majorstua og Jaren og det må påregnes reisevirksomhet til leverandører i inn- og utland.

Arbeidsoppgaver

  • Bistå anskaffelsesteam i verdivurdering av anskaffelser
  • Saksbehandling med inngåelse, forvaltning og terminering av sikkerhetsavtaler med norske og utenlandske leverandører og underleverandører
  • Gi sikkerhetsmessig råd og veiledning til leverandører og interne team
  • Revidere leverandører innen industrisikkerhetsfaget
  • Gjennomføre kurs og informasjonsdeling internt og eksternt
  • Bistå i vedlikehold av arbeidsprosessene innen fagområde industrisikkerhet/sikkerhetsgraderte anskaffelser

Sikkerhetsrådgiver må påregne å gjennomføre sikkerhetsgraderte anskaffelser

Kvalifikasjoner

  • Relevant utdanning innen økonomi, administrasjon, juridiske fag, sikkerhet eller ledelse på minimum bachelornivå ved høyskole eller universitet. God erfaring og gode resultater fra tilsvarende stilling kan kompensere for manglende formell utdanning
  • Du må ha minst tre års relevant erfaring innen forebyggende sikkerhet (sikkerhetsloven samt forskrifter)
  • Du må ha gode muntlige og skriftlige fremstillingsevne på norsk og engelsk
  • Du må ha førerkort kl. B
  • Det er en fordel at du har kompetanse innen offentlig anskaffelsesregelverk
  • Det er ønskelig med kjennskap til hvordan større offentlige virksomheter er organisert og gjennomfører anskaffelser

Du må ha plettfri vandel og være skikket for tjeneste i politiet. Politiattest (uttømmende og utvidet) må innhentes ved ev. ansettelse, jf. politiloven § 18 og politiregisterloven § 41. Den som ansettes må kunne sikkerhetsklareres til nivå HEMMELIG.

Personlige egenskaper

  • Du har høy arbeidskapasitet, er målrettet og strukturert
  • Vi jobber både i team og med egne leveranser, så derfor er det viktig at du også evner å motivere deg selv og utøve selvledelse på egne oppgaver
  • Du skaper gode relasjoner til de rundt deg og samarbeider godt både internt i avdelingen og med resten av organisasjonen og du spiller dine kollegaer gode gjennom en delings- og læringskultur.
  • Du tar initiativ til forbedringer, bidrar til utvikling og tilpasser deg endringer

Som medarbeider i politiet har du høy etisk bevissthet, du kjennetegnes av å være modig og helhetsorientert, du viser respekt og er tett på. Du kan lese mer om våre etiske retningslinjer og medarbeiderplattform her: https://www.politiet.no/om-politiet/jobb-i-politiet/medarbeiderplattform/

Vi tilbyr

  • En utfordrende og spennende arbeidsplass for deg som vil være med på å forme fremtidens politi
  • Stillingen lønnes som seniorrådgiver (stillingskode 1364), fra kr 720.100 - 942.700 brutto per år avhengig av kvalifikasjoner
  • Medlemskap i Statens pensjonskasse, med blant annet gode pensjons- og forsikringsordninger (www.spk.no)
  • Gode arbeidsbetingelser (f.eks. fleksibel arbeidstid, sommertid, trening i arbeidstiden o.l.)

Politiet mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi trenger medarbeidere med ulike kompetanser, bakgrunn, erfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Dersom det er mulig vil vi tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, skal vi innkalle minst én søker i hver av disse gruppene til intervju. For å bli vurdert som søker i disse gruppene, det vil si positivt særbehandlet på denne måten, må søkerne oppfylle visse krav.For å ha et godt vurderingsgrunnlag ber vi deg om å registrere utfyllende CV i vår rekrutteringsportal og laste opp relevante attester og vitnemål. Dersom du har funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn oppfordrer vi deg til å krysse av for dette i vår rekrutteringsportal. Avkrysningene danner grunnlag for anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.Du kan lese mer på arbeidsgiverportalen https://arbeidsgiver.difi.no/positivsaerbehandling.Opplysninger om deg kan bli offentliggjort selv om du har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil du bli varslet om dette.

Powered by Labrador CMS