Ledig stilling:

Support til skip og rigger på alle hav, - en teknisk utfordrende stilling blir ledig

Søknadsfrist: 14.02.22

Denne artikkelen er over to år gammel og kan inneholde utdatert informasjon.

Informasjon om stillingen:

Stillingstype: Fast

Arbeidssted: Stavanger, Norge

Søknadsfrist: 14.02.22

Om arbeidsgiver:

Telenor Maritime utvikler og leverer kommunikasjonsløsninger for cruiseskip, ferger, fiskebåter, offshore-skip og -rigger over hele verden. Vi er i dag den ledende globale kommunikasjonspartneren til sjøs og vi har ambisjoner om å lede digitaliseringen i den maritime sektoren og bidra til en grønnere og mer bærekraftig fremtid. Derfor trenger vi de beste med oss på laget. Våre dyktige ansatte er nøkkelen til vår suksess. Arbeidsmiljøet preges av åpenhet, fleksibilitet og transparens.Telenor Maritime har i dag drøyt 120 medarbeidere i Norge, Sverige og Finland. Hovedkontoret vårt ligger i Arendal. Vi er idag den ledende globale kommunikasjonspartneren til sjøs og betjener over 100 redere og 30 millioner mennesker ombord på mer enn 500 skip og offshore-installasjoner over hele verden. Vi er en del av Telenor Group som er en av verdens største mobiloperatører med 180 millioner kunder i 9 markeder. Les mer om oss på www.telenormaritime.com

Kontakt:

Navn: Björn Åstveit

Tlf.: 951 20 526

Våre kunder er cruiseskip, ferger, offshore skip, handelsfartøy og rigger over hele verden. De vil ha en stabil drift av våre unike kommunikasjonstjenester og rask respons på feilmeldinger. I tillegg vil de ha god oppfølging og en kundeservice med høy løsningsgrad. Vårt tekniske miljø er avansert og består av mange unike løsninger.

Vi søker nå etter Technical Support Engineer til vårt Network Operations Centre

Vår NOC har både en 1. og en 2. linjesupportfunksjon og utfører mye av feilsøking og feilretting selv. Det innebærer at du vil få kjennskap til alle våre systemer og arbeide med VSAT, LTE, Radiolink, mobilsystemer som 2G, 3G og 4G, WiFi og aksesspunkter. I tillegg vil du opparbeide deg god forståelse for sammenhengen mellom ulike systemer, utføre konfigureringer og feilretting samt monitorere driften via støttesystemer, remotestyring, overvåkningssystem o.l. Du vil være en del av et faglig sterkt team med godt samhold og hyggelig arbeidsmiljø.Hvis du synes dette høres interessant ut vil vi svært gjerne høre fra deg.For mer informasjon om firma, avdeling og stilling kan du gå inn på https://www.personalhuset.no/tm-stavanger-noc

Arbeidsoppgaver

  • Overvåke og drifte telekommunikasjons infrastruktur
  • Proaktiv analyse av data fra ulike systemer
  • Problemløsning, feilretting og eskalering av funn
  • Mottak, registrering, løsning og oppfølging av kundehenvendelser
  • Støtte våre kunder gjennom å bygge tillit og gode relasjoner
  • Inngå i en døgnkontinuerlig turnusordning, med dag-, kvelds- og nattskift

Ønskede kvalifikasjoner

  • Det er ønskelig med fagbrev eller høyere utdanning innen telekommunikasjon, IP-nettverk, computer teknologi eller lignende
  • Erfaring fra lignende arbeid kan erstatte formelle kompetansekrav
  • Det er en fordel om du har noe erfaring fra teknisk kundebehandling, nettverksdrift og/eller telekommunikasjon
  • Du må kunne beherske norsk og engelsk, både muntlig og skriftlig
  • Det er ønskelig at du har noe kunnskap om eller erfaring med et eller flere av følgende områder: IP nettverk (Cisco/Juniper/HP)o WiFio Linuxo VSATo GSM/2G, UTMS/3G, LTE/4Go VSAT/satellittkommunikasjono Mobilt bredbånd

Personlige egenskaper

  • Gode kommunikasjonsferdigheter og at du er god på å bygge relasjoner og yte kundeservice
  • Evne til å håndtere en hektisk hverdag
  • Du trives med og er god på å samarbeide
  • Du er engasjert og har en positiv og profesjonell innstilling
  • Du har stor arbeidskapasitet og liker teknisk problemløsning

Vi tilbyr

  • Trygghet ved å arbeide i et internasjonalt frittstående selskap, som samtidig er en del av Telenorfamilien
  • Arbeid i en kultur preget av innovasjon og mulighet til å være med på å skape fremtidens teknologi
  • Et uformelt og godt arbeidsmiljø med kompetente og engasjerte kollegaer
  • Utviklende arbeidsoppgaver og samarbeid på tvers av organisasjonen
  • Konkurransedyktig lønn og gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Ekstra fridager og aksjespareprogram for ansatte

For ytterligere informasjon om stillingen kontakt gjerne Hanne Øglænd, tlf. 95871448, Head of NOC. Eller Bjørn Åstveit, tlf. 951 20 526, i Personalhuset.Vi utfører bakgrunnssjekk av aktuelle kandidater.Telenor arbeider kontinuerlig for forbedret kjønnsbalanse og vi ønsker mangfold blant våre ansatte når det gjelder kjønn, nasjonalitet, religion etc. Vi tror at ulike stemmer fører til dypere samtaler, løsninger og resultater.Vi ser frem til din søknad.

Powered by Labrador CMS